• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Samlingslån trots hög belåning?

KevinB

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
4 Mars 2022
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
Jag ska försöka samla mina lån nu i september… är det bättre att jag ansöka 16. september ( en ff försvinner 15. sept.) eller är bättre att jag göra det 25. september ( sista gång när jag ansökte var 24.juni så 3 månader bli 25 sept. )
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 233
Mottagna reaktioner
932
Poäng
817
Jag ska försöka samla mina lån nu i september… är det bättre att jag ansöka 16. september ( en ff försvinner 15. sept.) eller är bättre att jag göra det 25. september ( sista gång när jag ansökte var 24.juni så 3 månader bli 25 sept. )
Ju senare ju bättre men tror inte att du faller på att du gör det den 16 istället för 25/9
 

Laban

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
25
Poäng
91
När är dina förfrågningar ifrån?

I vanliga fall blir UCn bättre när de gått ett halvår. Sedan efter ett år då de försvinner.

UCn blir även bättre om du har krediter som du betalar av, men behåller själva krediten.
Dvs om du har tex ett kreditkort på 20 000, betalar av det. Så de står att du är beviljad 20 000 men ej nyttjat det.

Så ska du samla något nu, bör de vara utanför UC. Vänta tills du fått din nya inkomst och dina FF försvunnit.

Då kommer din UC se bättre ut och chanserna till lån vara bättre
Dom är från 2023-02-27, 2023-02-26 och 2022-10-20. Vid nästa Uc-uppdatering borde det halvåret ha gått och ev. ge effekt då kanskeHoppas iaf!

tack för tips om att inte stänga outnyttjad kredit. Ska få ner Northmill krediten till 0 detta året tänkte jag och då kanske den kan bidra till bättre score.

Blir troligtvis att vänta till nästa år då min lite högre lön syns och 0 FF enligt dom tips jag fått :)
 

1337Swish

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
12 Augusti 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
Vad anger man på boendeform om man är sambo men sin partner äger bostadsrätten man bor i?

Inneboende eller bostadsrätt? Spelar det någon roll?
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
610
Mottagna reaktioner
300
Poäng
487
Vad anger man på boendeform om man är sambo men sin partner äger bostadsrätten man bor i?

Inneboende eller bostadsrätt? Spelar det någon roll?
Hyresrätt o ange då din halva del av kostnaden :) Mest ärligt för undvika frågor varföringet bolån syns på dig..
 

1337Swish

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
12 Augusti 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
Detta problemet har jag oxå alltid vid ansökan. Min partner äger hela huset och inga bolån. En ovanlig sits men samtidigt låter inneboende sämre..eller ??
I vilket fall så angav jag hyresrätt även fast det inte är det. De kollar i alla fall inte då och fick några erbjudanden.
 

Laban

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
25
Poäng
91
Snart dags för en låneansökan. Dock har jag tyvärr inga större förhoppningar om ett lån.

I nuläget har jag 831 000 ( 6 lån) som syns på UC och 61 000 ( 3 lån) utanför.
Inkomst för 2023 uppdateras imorgon till 539 000. Underskott 116 000.
Kreditbetyg 0,3 idag ( möjligtvis bättre imorgon) och 0 FF. Belåningsgrad 154%.

Drömmen hade varit och kunna samla 425 000 så jag går från 9 lån till 3.
Tror ni jag kommer få något erbjudande alls med tanke på bankernas åtstramning?
 

Petnas

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
4 Januari 2022
Meddelanden
258
Mottagna reaktioner
215
Poäng
407
0.3 på UC innebär väl, i alla fall enligt Kreddy-appen, "mycket goda chanser att få lån godkända".
Ska du dessutom samla ihop dina lånebelopp och inte utöka dina lånebelopp borde det väl tala för att du blir godkänd.
Näst fråga blir förstås till vilken ränta?
Vad har du för räntenivåer idag?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp